Rutinerad



Rutiner är bra för oss människor, om de inte går till överdrift. Har man ett jobb tycker jag det lätt kan gå till just överdrift för då har man i princip ett schemalagt liv vilket lämnar väldigt lite över för spontanitet, en av livets kryddor. Det var en av de avgörande anledningarna till varför jag valde att lära mig hur man driver ett eget företag och faktiskt ta steget till att starta upp businessen. Det är då man inser hur viktiga rutiner faktiskt är, när man inte har några bestämmelser uppsatta av andra. För att ett företag ska fungera måste man själv sätta upp sina rutiner vilket jag ständigt jobbar på. Det är inte så lätt som man kanske kan tro, speciellt när man arbetar inom musikbranschen där de flesta man har att göra med är musiker. Och vi vet att musiker i regel är de mest rutinlösa (orutinerade hade varit ett roligt ord) individerna man kan hitta så ibland känns det som att man är Sisyfos som försöker rulla upp stenen på plats.

Det jag försöker säga är att den här bloggen kommer tyvärr inte uppdateras samma tid varje morgon (som vissa redan har märkt) som det först var tänkt. Det kommer bli en del dagar med korta inlägg som det här, tips på något sevärt som jag ursprungligen försökt att hålla till helgerna tillsammans med mina längre inlägg. När jag tänker på det känns det vettigare. Jag slipper tömma ut mig på saker att skriva och ni som läser slipper en essä varje morgon. Jag lovar dock att hålla innehållet på samma nivå som innan för det är hela behållningen med bloggen i mitt tycke.

Föresten, jag hade besöksrekord igår. Hela 14 unika IP-adresser loggade in för att läsa om min krigsfunderingar. I snitt är det nog 7-8 per dag vilket kanske låter lite men jag är sjukt imponerad. Just att det uppenbarligen är minst 7-8 pers som har gjort det till rutin att besöka den här bloggen trots att jag enbart marknadsfört den på FB. Ni som svänger förbi dagligen får gärna tipsa om bloggen till andra som kan tänkas vara intresserade så kanske jag en dag kan nå den efterlängtade tresiffriga gränsen, haha... Nä men seriöst, jag vill att folk tar del av det jag skriver för det är alltid bra att utforska andra perspektiv.

Kommentarer
Postat av: Multiball

Kvalitet framför kvantitet!



Iom att du bloggar på blogg.se så kommer fjortiskommentarerna/ -reklamen dyka upp förr eller senare.





Dagens låttips: Ludovico Einaudi - Fuori Dal Mondo

2009-03-17 @ 11:26:13
Postat av: T

Man kan betala för att slippa den men jag vet inte om jag har råd riktigt :D



Den har gått runt tre gånger nu. Sån musik jag inte skulle sätta på självmant men som är jävligt vacker.

2009-03-17 @ 16:53:52
Postat av: Mulitball

Där ser man, ingen jag pratat med känner igen den. Jag hörde den första gången i This is England.



2009-03-18 @ 13:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0