Life is just a ride..


Jag ska iväg på jobb om ett par timmar och är borta till i morgon kväll. Men eftersom det är helg tänkte jag ändå inte skriva några långa inlägg utan istället rekommendera en rulle i vanlig ordning.

Karln på bilden heter Bill Hicks och han var ståuppkomiker (han dog 1994). Hans stil är minst sagt kontroversiell och det är nog ingen annan komiker som går loss på scen som herr Hicks. Folk säger att han var före sin tid men jag skulle säga att han bara är sig själv på sin tid och att väldigt många inte fattade det. Tror det är en hel del som inte fattar det idag heller.

Filmen finns här: http://www.documentarywire.com/bill-hicks-revelations

Det finns en till film med Bill Hicks på samma sida men jag har inte sett den själv så därför kan jag inte rekommendera den. Däremot kan det vara skoj att se hans sista uppträdande på Letterman som blev censurerat när det begav sig men som Letterman fick för sig att visa för några veckor sedan. Det är uppdelat på tre delar på YouTube och det är del tre som innehåller själva ståuppgrejen. De två klippen innan är Lettermans sida av storyn varför det inte visades när det spelades in och dessutom en intervju med Hicks morsa.

Första filmen finns här: http://www.youtube.com/watch?v=kUbB_D-dYp8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0