Den stora klimatbluffen



Global warming lär bli ett ord i SAOL snart så ofta som jag hör det. Nästan alla leker klimatsmarta idag och vet med säkerhet att det är den där ondskefulla koldioxiden som orsakar de stigande temperaturerna på vår planet. TV har lärt dem. Tidningarna har lärt dem. Al Gore har lärt dem. Hippiesarna på 60-talet hade rätt, vi förstör vår planet.

Hippiesarna hade delvis rätt men att det skulle vara koldioxiden som värmer upp vår planet tror jag är humbug. Ren och skär lögn helt enkelt. Det är mer en form av miljö-terrorism där vi alla är ansvariga och om vi banne mig inte gör något fort som fan kommer Bin Laden...nej jag menar koldioxiden se till att vi alla dör.

Vi kan kika på lite bevis och indicier som stödjer min teori. Kom ihåg nu att koldioxidgrejen är också en teori och riktig fakta som faktiskt säger att det är koldioxidens fel har aldrig påvisats. Ok, tillbaka till varför det inte är koldioxidens fel:

1. Tittar man tillbaka i historian finner man att ca 300 år sedan hade vi en mini-istid som möjliggjorde för den svenska armén att marschera över till Danmark. För tusen år sedan odlade folk vindruvor här. Klimatet, liksom allt annat i vår värld, är i ständig rörelse och därför ändras det med tiden.

2. Solen är och har alltid varit nummer ett i hur vi på Tellus har det. För det första så förekommer det explosioner och aktivitet på solen hela tiden, ibland mer ibland mindre vilket påverkar värmemängden gasbollen altstrar. För det andra skickar solen ut en massa kosmisk strålning i ett okontrollerat flöde vilket påverkar hur många moln och vilken typ av moln jorden omringas av. Moln har en avkylande effekt samt skickar tillbaka en del solstrålar.

3. Alla planeter i vintergatan har blivit en aning varmare på senare tid. En av jupiters månar som var istäckt har börjat smälta. Jag tror knappast att vår koldioxid har påverkat det.

4. Väldigt många framstående klimatforskare har ställt sig emot den här teorin om att koldioxiden skulle vara boven och de har bekämpats på väldigt märkliga sätt. Istället för att skapa en debatt där man jämför fynd har de forskarna som går emot blivit förlöjligade, misskrediterade och helt enkelt tystats ner. Nu har dock de forskarna insett att man måste nu ut till folket vilket de också gör via olika dokumentärer, internet, tidningar (Illustrerad Vetenskap t.ex.) etc.

5. Al Gore, mannen som slog på stora trumman angående koldioxidens verkan har tjänat miljoner på det här. Inte nog med att DVDn han släppte för ett par år sedan (full med skräckpropagandaeffekter) sålt som smör så äger han andelar i företag som säljer allt från vattensparare till miljövänliga glödlampor som han oblygt gjorde reklam för på bl.a. Oprah.

Det finns såklart väldigt många andra punkter på varför jag tror att den här klimathysterin är ännu en bluff för att lura oss på pengar och ockupera våra tankar på annat håll. Jag kommer inte på alla och jag känner inte till alla, jag är trots allt ingen vetenskapsman utan har bara lätt att pussla ihop saker för att få fram en helhetsbild av vad som faktiskt försegår.

Låt oss säga att det faktiskt är koldioxiden som är den stora boven och att vår uppgift är att förhindra så mycket som möjligt av den otäcka gasens skador genom att bli kvitt den. Vore inte det bästa sättet att faktiskt ge fan i att skövla regnskogen (och andra skogar och naturområden) så träden och växterna som faktiskt lever på koldioxid kan göra sitt jobb? Hur ska individen se till att skövlingen slutar? Sluta äta kött. En stor del av skövlingen pågår för att det behövs plats för att odla t.ex. sojabönor. Sojabönor som i sin tur blir djurfoder. Det går åt tio gånger mer sojabönor till att mata våra boskap än om vi själva skulle äta de. Enkel matematik.
Ledningen å andra sidan tycker att det är mycket bättre att lägga skatter på allting vilket troligtvis resulterar i att någon tjänar lite mer pengar men att folk åker lika mycket bil och flyg trots att det är aningen dyrare. Förutom de fattigaste såklart. I USA pratas det till och med om en koldioxidskatt på utandningsluften. Att inte fler inser att det handlar om att klämma oss på pengar.

Nu säger jag inte att det är bra att åka omkring med bränsleslukande, koldioxidspyende monsteråk och skita i naturen fullständigt men man ska inte ha dåligt samvete över att man andas heller. Så länge det inte görs några konkreta saker för att förhindra koldioxidens spridning vet jag att allt är en bluff. Så länge de spelar på våra känslor (bilder på "ledsna" isbjörnar på isflak trots att isbjörnsstammarna frodas t.ex.) istället för vårt intellekt kommer jag veta att det är en bluff. Så länge de försöker tjäna pengar i miljöns namn vet jag att det är en bluff.

(Källor finns inte med för jag har pusslat ihop infon från alldeles för många källor för att jag ska minnas. Men söker man lite på google eller nåt så kommer man själv upptäcka att det finns vettigare förklaringar på uppvärmningen. Uppvärmningen siom förövrigt har vänt igen pga solens nergång i aktivitet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0